ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 東京情報大学研究論集
  3. 第16巻(2012)
  4. 第1号

教員養成における道徳教育の研究:道徳に対する意識の変化と自尊心及びソーシャルスキルへの影響

https://tuis.repo.nii.ac.jp/records/481
https://tuis.repo.nii.ac.jp/records/481
b2ad2f6c-c1fd-46e7-bde8-b6594b3aee2c
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00009244719.pdf KJ00009244719 (917.1 kB)
TUIS
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-09-30
タイトル
タイトル 教員養成における道徳教育の研究:道徳に対する意識の変化と自尊心及びソーシャルスキルへの影響
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Moral Education in Teacher Education:Change of the Being Conscious of Morality , and Influence of the Self-Esteem, Social Skills
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 教員養成における道徳教育, 心理教育, 自尊心, ソーシャルスキル
moral education in teacher education, psycho-educational, self-esteem, social skills
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
著者名(日) 原田, 恵理子

× 原田, 恵理子

ja 原田, 恵理子

ja-Kana ハラダ, エリコ

Search repository
Harada, Eriko

× Harada, Eriko

en Harada, Eriko

Search repository
著者所属(日)
ja
東京情報大学 総合情報学部 教養・教職・学芸員課程
著者所属(英)
en
Tokyo University of Information Sciences, Faculty of Informatics, Liberal Arts and Education for Teachers and Curators
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究では,教員養成における道徳教育において,学生15名を対象にした質問紙調査を授業実施前後に行い,心理教育を伴う講義が道徳教育に対する意識の変化と自尊心及びソーシャルスキルへの影響を検討した。その結果,講義を通して道徳の知識を獲得して理解を深め,授業に対する実践意欲が高まり,ソーシャルスキルと自尊心の向上が認められた。教員養成における道徳教育の授業と自尊心及びソーシャルスキルに有効である可能性が示唆された。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study was to examine the effects of moral education on students studying in a Teacher Education Program. Preceding and following the research, a seriesof surveys were conducted on 15 students to find out how each student's consciousness on moral education was changed, and how influence one's self-esteem and social skills were when receiving instructions on psycho-education. The kinds of methods used in the survey included the Questionnaire asking about changes and Self-Esteem Survey, Social Skills Scale in student's consciousness. The showed that, after receiving lectures, the student's acquisition of knowledge on morality was deepened and their motivation for teaching enhanced. Thus, moral education in a Teacher Program suggests that it can be effectual in view of student's self-esteem and social skills.
言語 en
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11155514
書誌情報 ja : 東京情報大学研究論集

巻 16, 号 1, p. 1-10, 発行日 2012-09-30
出版者
出版者 東京情報大学
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:27:07.104688
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3