ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 東京情報大学研究論集
  3. 第17巻(2013)
  4. 第1号

高校生におけるネットいじめの実態

https://doi.org/10.15029/00000487
https://doi.org/10.15029/00000487
72cc8e95-d27b-472d-98e4-5380616382ab
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00008717321.pdf KJ00008717321 (457.3 kB)
TUIS
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-09-30
タイトル
タイトル 高校生におけるネットいじめの実態
言語 ja
タイトル
タイトル Actual Conditions of High School Students' Cyberbullying
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 ネットいじめ, インターネット, 高校生, 心理教育
cyberbullying, internet, high school students, psycho-educarion
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15029/00000487
ID登録タイプ JaLC
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
著者名(日) 原田, 恵理子

× 原田, 恵理子

ja 原田, 恵理子

ja-Kana ハラダ, エリコ

Search repository
Harada, Eriko

× Harada, Eriko

en Harada, Eriko

Search repository
著者所属(日)
ja
東京情報大学総合情報学部総合情報学科
著者所属(英)
en
Tokyo University of Information Sciences, Faculty of Informatics, Department of Informatics
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究では、高校生のネットいじめの実態について調べ、ネットいじめの実態に応じた支援のあり方を検討した。高校生325名を対象にした質問紙調査を行い、パソコンと携帯電話によるネットの使用、伝統的いじめとネットいじめの併存、傍観者の経験、ネットいじめに対する支援のニーズを検討した。その結果、伝統的いじめとネットいじめの併存は1%、傍観した経験は7%であった。また、多くの生徒がネットいじめに対する教育を希望し、学校及び学級に対する心理教育の重要性が明らかとなった。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The aim of this paper is to investigate the actual conditions of the high school students' cyberbullying, and examine the ways of backing them up depending on the kinds of cyberbulling. We asked 325 Students with a questionnaire to survey their frequency of internet use by personal computers and cellphones, their customary bulling or cyberbulling, the experiences as a bystander, and finally considered needs of the support for cyberbullying. As a result, we found that 1% of them were both bullies and cyberbullying, and 7% of them were bystanders. Moreover, many students wanted the introduction education of means to prevent cyberbullying, and this it became obvious how important psycho-education toward school and class is.
言語 en
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11155514
書誌情報 ja : 東京情報大学研究論集

巻 17, 号 1, p. 9-18, 発行日 2013-09-30
出版者
出版者 東京情報大学
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:25:11.729374
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3