WEKO3
アイテム
初心者から上級者までを対象とした視覚化機能を持つプログラミング学習支援システム
https://doi.org/10.15029/00000591
https://doi.org/10.15029/00000591efc590c6-e8b0-46c4-ad64-694ac8bdad52
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
TUIS
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-09-30 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 初心者から上級者までを対象とした視覚化機能を持つプログラミング学習支援システム | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | A Programming Learning Support System with a Visualization Function for Beginners to Advanced Learners | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題 | プログラミング教育, 視覚化, e-ラーニング, Java, オブジェクト指向 Programming Education, Visualization, e-Learning, Java, Object-Oriented Programming |
|||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15029/00000591 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA11155514 | |||||||||||||||||
ページ属性 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | P | |||||||||||||||||
著者 |
大城, 正典
× 大城, 正典
× 永井, 保夫
× Ohshiro, Masanori
× Nagai, Yasuo
|
|||||||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||||||
ja | ||||||||||||||||||
東京情報大学総合情報学部 | ||||||||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||||||
en | ||||||||||||||||||
Faculty of Informatics, Tokyo University of Information Sciences | ||||||||||||||||||
抄録(日) | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | 著者らは,初心者から上級者までを対象とした視覚化機能を持つプログラミング学習支援システムを開発してきた.扱うプログラミング言語は Java で,Eclipse のプラグインとして実装している.本システムは,識別しやすい図形表現やシームレス性・文脈依存性を考慮した視覚化表現を有し,学習者の成長過程に合わせた演習機能をいくつか備えているなど,独自の特色を持っている. 本論文では,視覚化が必要な理由,視覚化するにあたって重要な事項の解析,既存の視覚化ツール との違い,静的視覚化と動的視覚化,初心者用に開発した動的視覚化を使ったルゴリズム記述演習 機能および段階的ガイダンスをともなう構造指向の構造定義演習などについて述べる. |
|||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | We have developed a programming learning support system with a visualization function for beginners to advanced learners. The visualization system for Java is implemented as an Eclipse plugin. The system has its own unique features such as visualization expressions that take into consideration easy-to-identify figure representation, seamlessness / context dependency, and several exercise functions adapted to the learner’s growth process. In this paper, we explain the reason why visualization is necessary, analysis of important matters for visualization, differences from existing visualization tools, static visualization and dynamic visualization. We describe algorithm describing exercises with dynamic visualization and structure-oriented definition exercises using stepwise guidance and static visualization developed for beginners. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 東京情報大学研究論集 巻 22, 号 1, p. 23-38, 発行日 2018-09-30 |
|||||||||||||||||
表示順 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | 4 | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 東京情報大学 | |||||||||||||||||
言語 | ja |