WEKO3
アイテム
北海道のお菓子メーカーの経営戦略とそれを支える要因について
https://doi.org/10.15029/00000391
https://doi.org/10.15029/000003918b360491-a265-43ca-a2b4-f6958f267096
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00007276259 (690.2 kB)
|
TUIS
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-09-30 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 北海道のお菓子メーカーの経営戦略とそれを支える要因について | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Management Strategy and Its Success Factors of a Confectionary Company in Hokkaido | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 競争戦略 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | イノベーション | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 多品種少量生産 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 地域企業 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 競争優位性 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ブランド | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Competitive Strategy | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Innovation | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | High-mix low-volume production | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Local Enterprise | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Competitive advantage | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Brand | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.15029/00000391 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
ページ属性 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||
著者名(日) |
池田, 幸代
× 池田, 幸代× Ikeda, Yukiyo
|
|||||||
著者所属(日) | ||||||||
言語 | ja | |||||||
値 | 東京情報大学総合情報学部情報ビジネス学科 | |||||||
著者所属(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Tokyo University of Information Sciences, Faculty of Informatics, Department of Business and Information | |||||||
抄録(日) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本研究では、地域に密着した経営を行う企業が成長していくために必要な要因について明らかにすることを目的としている。そのために北海道札幌の代表的な菓子メーカーである「(株)きのとや」を事例として取り上げている。そしてこの企業の成長プロセスをいくつかの時期に分け、経営戦略の様々な視点から分析を行っている。この企業は創業時より、店舗の立地上の不利益や限定された販売エリア、厳しい競争環境といった様々な困難に直面してきた。しかし、この企業は、成長過程のそれぞれの時期において、戦略上の対応を変えることで成長を続けてきた。企業の成長の過程では、戦略ポジショニングの変更と製品開発を行うとともに、戦略ポジショニングを支える組織能力の構築がすすめられていた。このように、本研究は、企業がいかにしてこうした直面する問題を克服してきたかについて明らかにするものである。 | |||||||
言語 | ja | |||||||
抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The aim of this study is to reveal the success factors and growth of a local enterprise. As an example, this report highlights the management practices of Kinotoya, which is a local confectionary company based in Sapporo Hokkaido. The analysis starts by dividing the various growth stages of the company and then analyzing them from the aspects of corporate strategy. From its initial growth stage, Kinotoya has faced many obstacles, including a less than ideal location, limited service area, and fierce competition. However, Kinotoya overcame these obstacles in each stage by changing its corporate strategy. The process Kinotoya used during its period of growth was to change its strategic positioning, develop new products, and establish organizational support capabilities. As mentioned above, this study reveals how a local enterprise facing numerous obstacles was able to overcome them and prosper. | |||||||
言語 | en | |||||||
雑誌書誌ID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11155514 | |||||||
書誌情報 |
ja : 東京情報大学研究論集 巻 15, 号 1, p. 62-90, 発行日 2011-09-30 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 東京情報大学 | |||||||
言語 | ja |