WEKO3
アイテム
介護事業利用者の介護サービス選択に関する調査研究
https://doi.org/10.15029/00000400
https://doi.org/10.15029/0000040085c35754-b17e-4433-b042-e674c6994ce5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
TUIS
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
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公開日 | 2012-03-01 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 介護事業利用者の介護サービス選択に関する調査研究 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Research Study of How Users Choose Nursing-Care Service | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題 | 介護事業所, 介護保険制度, 自由契約, マーケティング活動, 利用者ニーズ public nursing-care service providers, nursing-care insurance system, free contract, marketing activities, user needs |
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資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.15029/00000400 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
ページ属性 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||||||
著者名(日) |
池田, 幸代
× 池田, 幸代
× Ikeda, Yukiyo
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著者所属(日) | ||||||||||||
ja | ||||||||||||
東京情報大学総合情報学部情報ビジネス学科 | ||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||
en | ||||||||||||
Tokyo University of Information Sciences, Faculty of Informatics, Department of Business and Information | ||||||||||||
抄録(日) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 本研究では、介護事業サービスを提供する企業が安定した経営を行うために、現在直面する問題を解決することを目的としている。その中で、ここでは介護事業所が利用者をいかにして確保するかに着目した。調査では、主にデイサービスや訪問介護サービスを提供している東京都内の介護事業所の利用者を対象に、インタビュー調査を実施した。それによると利用者は第三者評価などの公開された情報を利用して、介護事業所の選択を行っているのではなく、ケアマネージャーや知り合いによる紹介によって事業所を選択していることが明らかとなった。介護保険制度が導入された当初、利用者の自由意思に基づく選択が行われるとみられていたが、実はそうではないことがわかる。そこで本研究では、利用者確保のために、介護事業所がどのような対策をとるべきかを考える。 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | The purpose of this research is to solve the problems currently faced by public nursing-care service providers for their stable business operation. In the interview survey, it gave most attention to service users of day-care service and attendant service providers in Tokyo area. The result shows that those users did not choose the providers by utilizing the open information which is guaranteed by the third-party evaluation, but often times being introduced by care-managers or acquaintances. When nursing-care insurance system was launched, it was estimated that choice of the service becomes free contract, but the result shows to the contrary. Based on this finding, this paper considers the measures to be taken by public nursing-care service providers to attract service users by understanding customer needs and effective marketing activities. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA11155514 | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 東京情報大学研究論集 巻 15, 号 2, p. 53-67, 発行日 2012-03-01 |
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出版者 | ||||||||||||
出版者 | 東京情報大学 | |||||||||||
言語 | ja |