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  1. 研究紀要
  2. 東京情報大学研究論集
  3. 第17巻(2013)
  4. 第1号

センサリー・ブランディングにおけるフレグランス訴求の戦略的枠組み

https://doi.org/10.15029/00000490
https://doi.org/10.15029/00000490
860539d6-f1aa-49f8-a706-1ef361b83610
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00008718279.pdf KJ00008718279 (619.2 kB)
TUIS
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-09-30
タイトル
タイトル センサリー・ブランディングにおけるフレグランス訴求の戦略的枠組み
言語 ja
タイトル
タイトル Strategic Framework for Sensory Branding: the Pursuit of Fragrance
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 コモディティ化, センサリー・ブランディング, フレグランス, ベネフィット
commoditization, sensory branding, fragrance, benefit
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15029/00000490
ID登録タイプ JaLC
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
著者名(日) 池田, 幸代

× 池田, 幸代

ja 池田, 幸代

ja-Kana イケダ, ユキヨ

Search repository
Ikeda, Yukiyo

× Ikeda, Yukiyo

en Ikeda, Yukiyo

Search repository
著者所属(日)
ja
東京情報大学総合情報学部総合情報学科
著者所属(英)
en
Tokyo University of Information Sciences, Faculty of Informatics, Department of Informatics
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は、コモディティ化が進む市場において、ブランドが顧客に支持されるためには、企業はどのような戦略的対応を取るべきかを探ることを目的とする。そのために、先行研究として脱コモディティ化に向けた戦略に注目するとともに、特に最近注目されている理論である「センサリー・ブランディング」に着目する。続いて、柔軟剤市場を例に、コモディティ化が進み次々に多種多様な類似ブランドが生み出されている現状を議論する。そのうえで、五感の一つである香り(フレグランス)を訴求し、かつ顧客に支持されている柔軟剤を取り上げ、これら柔軟剤を利用する顧客がどのようなベネフィット(機能的ベネフィット、および感性的ベネフィット)を求めているのかを明らかにする。これによって、感性に訴求したブランド戦略における知見を提示する。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The objective of this study is to clarify how the company can take the strategic approach to obtain the brand loyalty of customer in the commoditizing market. In order to do that, this study focuses on the prior research of de-commoditizing strategy, especially" Sensory Branding Theory", which attracts the attention of marketers. To take an example for the discussion, this article picks up the fabric softener market which is rapidly commoditizing and where a variety of similar brands are competing in the market. Specifically, the focus is on the brands pursuing the sense of smell, which is one of the five sensory organs of humans, and being supported by the customer. Also, this article provides the insight for the benefits of functionality and sensibility of using these fabric softeners to the customer. In accordance with the discussion, the author presents the findings of sensory pursuits in the strategic perspective.
言語 en
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11155514
書誌情報 ja : 東京情報大学研究論集

巻 17, 号 1, p. 51-68, 発行日 2013-09-30
出版者
出版者 東京情報大学
言語 ja
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Ver.1 2023-05-15 12:25:05.868731
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