WEKO3
アイテム
データサイエンス概観-教育を中心にして-
https://tuis.repo.nii.ac.jp/records/579
https://tuis.repo.nii.ac.jp/records/5794bec925e-462f-4d44-9d3d-6ca47ed574ba
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
r21-1-m5.pdf (1.7 MB)
|
TUIS
|
Item type | [ELS]その他 / Others(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-11-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | データサイエンス概観-教育を中心にして- | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | An Overview of Data Science:Focusing on its Education | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | データサイエンス | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | データサイエンティスト | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 統計学 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 統計教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | MOOC | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Data science | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Data scientist | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Statistics | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Statistics education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | MOOC | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_1843 | |||||
資源タイプ | other | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11155514 | |||||
著者 |
櫻井, 尚子
× 櫻井, 尚子× Sakurai, Naoko |
|||||
著者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 東京情報大学総合情報学部 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Faculty of Informatics,Tokyo University of Information Sciences | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | データに基づく科学的な根拠があらゆる分野で求められる社会の中で,データの収集からクリーニング,集計,解析,視覚化,考察とサイクリックに問題を解決するデータサイエンティストの育成について,現状を分析する.データサイエンス教育について先進する海外の例に触れ,追随する日本での教育について東京情報大学に誕生した数理情報学系の教育方針を含めてその展望を述べる. | |||||
言語 | ja | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The scientific evidence is deeply needed over various fields in our daily society. Data scientist, who is able to apply those social demand, such that collecting, cleaning, tabulating, analyzing, visualizing and examining data for getting solution of assorted problem, is highly required and at the same time its educational training is very important. Descripting the present condition of data science education in overseas cases and Japanese, including education scenario of TUIS, will lead to current analysis and future scene of its education. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 東京情報大学研究論集 巻 21, 号 1, p. 51-59, 発行日 2017-09-30 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 5 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京情報大学 | |||||
言語 | ja |